מדוע חשוב לבצע בדיקת מבנה מסחרי?

בדיקת מבנה מסחרי

כאשר אנו מעוניינים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, אנו צריכים לבדוק את תקינות השטח וחשוב לבצע בדיקת מבנה מסחרי.

החשיבות הופכת למשמעותית יותר כאשר מדובר במבנה מסחרי. בדיקת מבנה מסחרי היא בדיקה אשר מטרתה לחפש ליקויים שונים במבנה אשר אלה נדרשים לתיקון.

בניין מסחרי מוגדר מבנה אשר נמצא על חלקת נדל"ן מסחרית. מטרת הבניינים הללו, היא בדרך כלל למטרת רווח. כך לדוגמא, בניין שכזה יכול להיחשב אף עסק בענף המסעדנות והקמעונאות.

מה בודקים במסגרת בדיקת מבנה מסחרי?

ראשית, חשוב להזכיר ולציין כי רכישת בניין מסחרי היא תהליך חשוב ומשמעותי עבור בעלי עסקים רבים אשר רואים בו השקעה לטווח הארוך. הם רוצים לדעת כי השקיעו בשטח נקי מליקויים, וכיצד הם יכולים להרוויח ממנו ולהשתדרג כלכלית.

במסגרת הבדיקה, אנו צריכים להזמין מהנדס מומחה אשר עבר הכשרה מתאימה בתחום הנדסת הבניין ובודק פרמטרים רבים אשר אלה נכללים בתוך הבדיקה.

כך לדוגמא הוא בודק את מערכות החשמל ואף מערכות האינסטלציה, את תקינות המבנה שהוא עומד בכל התקנים וההוראות של הרשויות השונות.

יתרה מכך, הוא אף יחפש את מערכות הבטיחות בבניין ואף מיזוג האוויר ויקבע את תקינותם.

במידה והוא יקבע כי קיים ליקוי כזה או אחר, הוא יציין זאת בדו"ח ההנדסי, במסגרתו הוא רושם בצורה מפורטת את מה שמצא.

את הדו"ח ההנדסי אנו נקבל לאחר שהמהנדס יסיים את הבדיקה. בכך למעשה, המהנדס עוזר לנו לדעת אם אנו מקבלים נכס נדל"ני במצב ראוי.

מה משמעות הדו"ח ההנדסי שאנו מקבלים במסגרת בדיקת מבנים?

הדו"ח ההנדסי בבדק בית, הוא חשוב ומשמעותי עם תום בדיקת המהנדס.

במסגרת הדו"ח במידה ויימצאו ליקויים כאלה ואחרים אנו ניגש איתו לגורם אשר אנו נמצאים עימו במו"מ על השטח כדי להציג לו את הבעיות השונות בנכס.

באמצעות הדו"ח אנו יכולים להתמקח על המחיר ואף בעקבות הליקויים, אפשרי בהחלט לצאת נשכרים בכך שאנו נוריד את המחיר וננהל משא ומתן בהתאם לתנאים הקיימים השונים.

מהי עלות מחיר בדיקת מבנים?

במידה ואנו חפצים להזמין בדיקת מבנה מסחרי רגע לפני שאנו מחליטים לרכוש את עסקת הנדל"ן הגדולה הבא שלנו, צריכים לדעת כי לא קיים מחיר אחיד. המחיר עשוי להשתנות לפי בעל המקצוע והניסיון שלו, סוג הנכס, גודל הנכס והיקף הבדיקה.

מומלץ מאוד להתייעץ עם גורמי מקצוע שונים ולקבל החלטה חשובה וחכמה, גם אם המחיר עלול לצאת גבוה יותר מהסכום אותו תכננו להוציא עבור הבדיקה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

תנו לנו לעזור לכם!

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות!

חייגו אלינו 077-8043735
או השאירו פרטים:

וואטסאפ
וואטסאפ
Scan the code
בדק בית 24/7
שלום,
אפשר לשוחח גם בוואטסאפ :)
Call Now Button